czwartek, 22 stycznia 2015

Sałatka z mozzarellą i sosem winegret.

Wartość kaloryczna jednej porcji wynosi 354,5 kcal
Jest to dość spora porcja (ok 280g) 
Wartość energetyczna: Węglowodany 17% (15g), Tłuszcze 63% (25g), Białko 20% (18g)

Składniki dla 2 osób:
- mieszanina sałat (ja w tym przypadku wykorzystałam połowę gotowej mieszanki 180g, czyli 90g)
- dwie garście rukoli
- dwie garście roszponki 
- ser mozzarella (kulka 120g)
- pomidorki koktajlowe ok 20 sztuk
- kiełki brokuła (pół opakowania 50g, czyli ok 25g)
- krem balsamiczny

Na "mój" sos winegre:
- 3 łyżki dobrej jakości oliwy z oliwek
- 1 łyżka soku z cytryny
- 1 łyżeczka miodu
- 1 łyżeczka musztardy dijon
- 1 nieduży ząbek czosnku
- sól
- pieprz

Przygotowanie:

1. Na początku robię sos, wykorzystuję do tego mały słoiczek. Po kolei dodajemy wszystkie składniki: oliwę z oliwek, sok z cytryny, miód, musztardę, bardzo drobno posiekany lub przeciśnięty przez praskę czosnek, sól i pieprz do smaku. Zakręcamy słoiczek i potrząsamy wielokrotnie aby sos dobrze się wymieszał. Odstawiamy na bok.

2. Umytą i odsączoną zieleninę nakładamy na dwa talerze. Mieszaninę sałat, rukolę, roszponkę i kiełki brokuła (wszystko po połowie).

3. Kroimy na połowę pomidorki koktajlowe i dodajemy do naszych sałat.

4. Kroimy mozzarellę w większą kosteczkę i wrzucamy na nasze talerze.

5. Wszystko polewamy naszym sosem winegret.

6. Na sam koniec skrapiam wszystko kremem balsamicznym, na oko wychodzi ok 2 małych łyżeczek na porcję (nie jest on niezbędny, ale mi osobiście odpowiada ten smak i fajnie komponuje się z sosem i zieleniną).


I już mamy naszą sałatkę, która świetnie smakuje w połączeniu ze świeżą bagietką (jak i bez). Dla smakoszy polecam również zetrzeć odrobinkę parmezanu po górze. 

Dla mnie ta sałatka to świetna propozycja na śniadanie czy kolację. Nie pogardziłabym nią nawet jako danie obiadowe, jednak ze względu na mojego męża (który nie uznaje dania "konkretnego" bez mięska) dodałabym do niego pokrojonego w kostkę filecika (oczywiście nie surowego).

Jak zaznaczyłam pod zdjęciem uważam, że jest to dość spora porcja (dokładnie tyle ile znajduje się na przedstawionym talerzu - dla przybliżenia jego wymiary to 26cmx26cm), osoby które nie koniecznie przepadają za tego typu sałatkami, bądź które są przyzwyczajone do mniejszych porcji uprzedzam, że przepis ten może spokojnie starczyć nawet dla 3 czy 4 osób. 
Ja mogłabym ją jeść bez końca :).

Życzę smacznego!


13 komentarzy:

  1. patrząc po przepisie - już mi smakuje <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli mamy podobne smaki to jestem pewna, że się nie zawiedziesz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię takie sałatki, jeszcze tylko mięsa mi tam brakuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, mięsko by tam pasowało idealnie :), a z tego względu, że jesteśmy z mężem mięsożercami (uwielbiamy mięsko pod każdą postacią) to korzystam z tej sałatki jako taki liściasty detoks.

      Usuń
  4. Aż mi ślinka cieknie <3 Wygląda smakowicie :)
    polkagotujeisiemaluje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny przepis! Salatka wyglada swietnie!

    www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo się cieszę, że wizualnie się podoba :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Na zdjęciu są pomidorki pokrojone w ćwiartki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż za spostrzegawczość Kasiu, i jak zawsze masz rację :). Były to pomidorki z gatunku tych większych, więc wygodniej mi było je tak pokroić, by zachować proporcje :).

      Usuń
  8. Masz super zdjęcia,aparatu z jakiej firmy używasz ?:)
    www.thejolliness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, akurat zdjęcia, które umieściłam w ostatnich postach są robione z telefonu (Samsung Galaxy Note 4).

      Usuń
  9. Tak mało trzeba, żeby smacznie i zdrowo jeść :) Też często samodzielnie wykonuję sos winegret, ale ja jeszcze dodaję z łyżkę octu balsamicznego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Do sałatek to zawsze sos winegret, uwielbiam ten sos

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...